Sacharidová dieta

sacharidova-dieta

Sacharidová dieta není jako všechny ostatní diety. Dieta sice nese název sacharidová, ale právě sacharidy budete během této diety někdy omezovat. Sacharidy jsou dost podstatnou složkou lidské stravy, ale jejich omezení je zase důležité pro většinu kvalitních diet. Sacharidová dieta je známá především díky konkrétní dietě s názvem sacharidové vlny. Tuto dietu drží hlavně kulturisté, protože je prý skvělá pro formování lidského těla. Její podstata je poměrně jednoduchá, celý princip diety spočívá v střídání dnů, kdy je konzumace sacharidů snížena a dnů kdy je konzumace sacharidů poměrně hodně zvýšena.  Během této diety je hodně podstatné přísně dodržovat jídelníček. Některé dny budete zvyšovat příjem bílkovin, jiné dny zase příjem právě sacharidů, ovšem během nesacharidových dnů budete muset sacharidy dost omezit. Jak již jsme psali výše, tato dieta je poměrně často držena kulturisty, jídelníček je dost často velice složité dodržovat.

 

Jak sacharidová dieta funguje?

Během sacharidové diety je dost podstatné střídat dny, kdy budete mít sacharidů dostatek a kdy naopak minimum. Jak se tento princip podílí na hubnutí? Pro lidské tělo jsou sacharidy jednou z hodně důležitých surovin pro správnou funkci těla. Sacharidy jsou jednou ze surovin, která udržuje lidské tělo v provozu, sacharidy jsou hlavním zdrojem pro lidskou energii. Díky rychlosti jejich vstřebávání jsou i nejrychlejším zdrojem energie. Sacharidy mají v těle tedy podstatný úkol, mají poskytnout energii člověku v době, kdy ji rychle potřebuje. Toto je velkou nevýhodou u klasických diet, jelikož sacharidy spalujeme jako první a na tuky dochází až v poslední řadě.  U sacharidové diety pomoci sacharidových vln, je princip stejný. V některých dnech, dost často obden se vynechávají veškeré sacharidy, lidské tělo je v těchto dnech donuceno sahat do tukových a bílkovinných zásob, které takto účinně spaluje. Při dlouhodobé sacharidové dietě by došlo k přizpůsobení těla a zpomalení metabolismu. Proto je nutné střídat dny, kdy konzumujete neomezené množství sacharidů s dny, kdy konzumujete převážně bílkoviny. Dny kdy je omezený příjem sacharidů, je zvýšený příjem bílkovin, aby lidské tělo krom tukových zásob nepožíralo i svaly.

 

Bezpečnost sacharidové diety

Tento typ diety je poměrně bezpečnou dietou. Vlivem střídání bílkovinných a sacharidových dnů nedochází k nebezpečnému zpomalování metabolismu, které po skončení většiny diety vede k jo-jo efektu. U této diety je příchod jo-jo efektu nepravděpodobný.  Další zažehnanou hrozbou je úbytek svalové hmoty, za to může především zvýšený příjem bílkovin. Jedinou nevýhodou této diety je, možnost nedostatku energie ve dnech kdy omezíte příjem sacharidů.

TIP Chcete zhubnout, zpevnit své tělo, nebo se prostě jen cítit lépe? Vyzkoušejte kruhový trénink pouze pro ženy na týden zdarma. Více informací ›

Jídelníček během sacharidové diety

Snídaně: krůtí šunka s rýžovými chlebíčky
Svačina: tvaroh s pažitkou
Oběd: kuřecí maso se zeleninou
Svačina
: zeleninový salát
Večeře: uzená makrela s rýžovými chlebíčky

 

Snídaně: celozrnný chléb s krůtí šunkou
Svačina: jablko
Oběd: kuřecí nudličky s rýží
Svačina
: ovocný salát
Večeře: těstovinový salát se zeleninou a kuřecím masem

 

Výhody:

  • zdravá dieta
  • redukce hmotnosti
  • příjem kvalitních živin

 

Nevýhody:

  • Složitost identifikace sacharidových potravin
  • Možný pocit vyčerpání během bílkovinných dní

 

TIP: Více informací o sacharidové dietě můžete najít zde.

 

 

TÝDEN CVIČENÍ ZDARMA
zcela nezávazně a bez poplatků
Objednejte se již dnes na svůj týden cvičení zdarma

Seznam poboček našich fitness center