Co jíst před a co po cvičení?

co-jist-po-cviceni

Začala jste právě pravidelně cvičit, ale starost Vám dělá Váš jídelníček? Jak si správně rozvrhnout jídlo před a jak po cvičení? Zde najdete pár tipů na to, co je správné jíst a nejíst, chcete-li zhubnout nebo nabrat svalovou hmotu.

 

Co jíst před cvičením?

U jídla před cvičením vždy záleží na tom, v jakou denní dobu chodíte cvičit. Pokud cvičíte večer, můžete si 3 až 4 hodiny před cvičením dopřát klasické větší jídlo, jako je oběd nebo snídaně, dejte si však pozor na těžce stravitelná jídla. Hodinu před cvičením se pak snažte omezit množství sacharidů, bílkovin i tuků. Vhodným příkladem jídla před cvičením je kus ovoce, ovocná šťáva nebo banán rozmixovaný spolu s jogurtem. Chcete-li cvičením začít svůj den, vždy byste předem měla sníst alespoň něco malého. Nastartuje to metabolismus a nemusíte se bát malátnosti a vyčerpání během cvičení.

 

Co jíst po cvičení?

30 až 60 minut po cvičení je ideální čas na to, abyste své tělo doplnili živinami. Právě v této době má totiž tělo nejvyšší schopnost využít všechny přijaté kalorie na regeneraci a neukládá je jako tuk. Pokud chcete zhubnout, mělo by Vaše jídlo po cvičení obsahovat hlavně bílkoviny. Chcete-li nabrat svalovou hmotu, měli byste do půl hodiny po cvičení doplnit sacharidy (banán, džus,…) a do dvou hodin sníst pokrm bohatý jak na bílkoviny, tak na sacharidy.

 

  • čerstvý zeleninový salát s kuřecím masem, vejcem, luštěninou
  • kuřecí špíz s čerstvým špenátem
  • špenátová polévka s uzeným lososem
  • kuřecí prsa s bramborem, hráškem a mrkví
  • kuřecí prsa s avokádem

 

Nezapomínejte pít

Není vhodné vypít těsně před cvičením celý litr tekutin. Snažte se pít pravidelně celý den, aby Vaše tělo bylo dostatečně hydratované. Ideálním nápojem je samozřejmě obyčejná čistá voda. Voda ochlazuje tělo, brání jeho přehřátí a odvádí škodlivé látky z buněk. Vodu byste měla pít před, během i po cvičení.

 

TIP Chcete zhubnout, zpevnit své tělo, nebo se prostě jen cítit lépe? Vyzkoušejte kruhový trénink pouze pro ženy na týden zdarma. Více informací ›

Štítky:, ,

TÝDEN CVIČENÍ ZDARMA
zcela nezávazně a bez poplatků
Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů
Objednejte se již dnes na svůj týden cvičení zdarma

Seznam poboček našich fitness center